KPN Buzz campagne

  • September 16, 2017
  • By buropulse
  • Comments Off on KPN Buzz campagne

Uitdaging
KPN introduceert half september 2011 interactieve televisie online. Alle voordelen van interactieve televisie ook op je laptop, pc en iPad. In en om het huis. Geen keuze meer tussen voetbal en desperate housewives, maar gewoon naast elkaar op de bank je eigen programma kijken. Vraag van KPN: zorg voor online buzz vóórdat de landelijke introductie van start zal gaan.

Oplossing
Televisie kijken doe je thuis. Lekker met zijn allen op de bank. Maar tv-kijken op de iPad is toch wat anders. We besloten 50 influentials een direct mail te sturen, met een gepersonaliseerde introductie (we haakten per influential in op een persoonlijke blogpost of tweet). Tevens ontvingen ze een iPad- skin en een gepersonaliseerde uitnodiging  voor een exclusieve bijeenkomst waarin de voor- introductie werd gedaan. De kartonnen skin kon zelf in elkaar gezet worden en omgetoverd worden tot een retro televisie voor je iPad. Inclusief stickers om het retrodesign helemaal af te maken.

Resultaat
De buzzcampagne was een groot succes. In totaal zorgde de actie voor 1.541 postings, waarvan 53% kwam van microblogs (voornamelijk Twitter). De fora en nieuwssites (vooral nu.nl) hadden de grootste impact in bereik, gevolgd door de microblogs. Het potentieel bereik van de actie kwam daarmee uit op 1,2 miljoen en er is 194.000 euro aan mediawaarde gegenereerd.

#Persoonlijkedm #influentials #retrotvdoos #veelpr #kpn

×